Investeringen in DOOH overstijgt (P)OOH

Investeringen in DOOH overstijgt (P)OOH

INVESTERINGEN IN DOOH OVERSTIJGT (P)OOH

Door het veranderend consumentengedrag en de snelle technologische vooruitgang, blijven de digitale advertentie-uitgaven evolueren. Het recente rapport van Deloitte over de digitale advertentie-uitgaven in 2023 geeft een duidelijk beeld welke trends en ontwikkelingen in het afgelopen jaar hebben plaatsgevonden.

Volgens het rapport is er een aanzienlijke groei geweest wereldwijd binnen de digitale advertentiemarkt in 2023. Daarbij zijn de totale uitgave gestegen tot nieuwe hoogten door toenemende digitalisering van consumenteninteracties en marketingdoeleinden die worden gebaseerd op online platforms en digitale schermen.

Vorig jaar heeft Digital Out of Home voor het eerst Print Out of Home overstegen in Nederland. Het aanpasbare medium maakt het mogelijk voor adverteerders om mee te gaan in nieuwe technologische ontwikkelingen. Deloitte benadrukt de groei van gepersonaliseerde advertenties en geavanceerde targetingtechnieken. Kunstmatige intelligentie en het gebruik van big data-analyse maken het mogelijk voor adverteerders om relevantie advertenties aan specifieke doelgroepen te tonen. Dit resulteert in een hogere effectiviteit en return on investment.

Ook de opkomst van nieuwe technologieën zoals augmented reality (AR) en virtual reality (VR) hebben voor vele innovatieve digitale adverenties gezorgd en geven een beeld van de toekomstige norm voor digitale advertenties. AR en VR maken het mogelijk om interactieve en meeslepende ervaringen te creëren waardoor de betrokkenheid van de consument versterkt word.

Het rapport richt zich ook op de uitdagingen binnen de digitale advertentie-industrie. Hier komen de belangrijke punten zoals privacy en gegevensbeveiliging naar voren. Door de toenemende regelgeving en bewustwording over gegevensprivacy onder de consumenten daagt de adverteerders uit om transparant te zijn over hoe en welke gegevens gebruikt worden voor gerichte advertenties.

Bron: Deloitte

bezoek aan visualize expo 2025

Ontdek de laatste trends en innovaties op de Visualize Expo. Leer hoe je machines, materialen en toepassingen kunt gebruiken in jouw visuele communicatiestrategieën en ontmoet toonaangevende leveranciers en experts die je kunnen helpen de juiste oplossing te kiezen voor jouw specifieke behoeften.

Bij Visualize Expo willen we een platform bieden waar kennis, innovatie en inspiratie samenkomen. We nodigen je van harte uit om op 25, 26 & 27 maart 2025 in Evenementenhal Gorinchem samen met ons de toekomst van visuele communicatie te verkennen en vorm te geven.

digital print out of home

Deel dit bericht:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Scroll naar top

SIGN & PRINT Expo WORDT VISUALIZE EXPO

Een nieuwe naam, een nieuw logo en een nieuwe website. De bekende Sign & Print beurs presenteert zich vanaf nu als Visualize Expo!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws rondom Visualize Expo.