Tijdens Visualize Expo 2025 bood het Inspiratietheater een rijk gevuld programma vol kennis, praktijkvoorbeelden en inspiratie. In drie dagen tijd deelden toonaangevende experts en ervaringsdeskundigen hun inzichten over o.a. de toekomst van print, duurzaamheid, neuromarketing, cybersecurity en design. Goed nieuws: alle sessies zijn nu online terug te kijken!




Van Tim Zuidgeest leerde je hoe je als merk opvalt in een afgeleide wereld én hoe neuromarketing het succes van je branding meetbaar maakt. René de Heij (Print.com) en Douwe Pieter van der Galiën (Probo) namen je mee in hun visie op de veranderende printmarkt. Adobe-experts als Rob de Winter, Lut van Nooten en Peter Villevoye gaven hands-on updates over AI, Adobe Express, InDesign, Figma en creatieve 3D-tools.
Ook duurzaamheid kreeg een podium: Fons Put (VIGC) liet zien hoe de printsector de circulaire economie omarmt, terwijl Bart Lauwaert (Grafische Groep Matthys) liet voelen hoe tactiliteit en veredeling opnieuw kunnen verleiden. Jerry Lenaerts (Vujadé) gaf in een razendsnelle sessie concrete handvatten om je cybersecurity op orde te krijgen. En in een inspirerend interview door PRINTmatters vertelde Ben Knelange over de totstandkoming van de kunstkaart voor Boijmans Van Beuningen – een ultiem grafisch feestje. Tot slot kon je meekijken met de winnaars van de Sign Benelux Award, die hun visie op krachtige visuele communicatie deelden.
Alle sessies zijn nu terug te kijken via de website. Laat je inspireren, verrassen en versterken
met verhalen en strategieën die impact maken op jouw werk én je business.